Servicio de Informacion sobre Discapacidad


Servicio de Información sobre Discapacidad
Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO

Estamos mejorando y transformando el SID, GRACIAS por seguir con nosotros

Imagen del logo de twitter Imagen del logo de facebook Imagen del logo de Linkedin

Disability and society


Año 2001. Número 16 (2)

Normalisation, Emancipatory Research and Inclusive Research in Learning Disability pp 187-205
Jan Walmsley

'Learning Difficulties', the Social Model of Disability and Impairment: challenging epistemologies pp 207-231
Dan Goodley
Emancipation and Self-determination of People with Learning Disabilities and Down-sizing Institutional Care pp 233-254
Jos Van Loon; Geert Van Hove

Glorious Work: employment of adults with a learning disability in Guangzhou from the perspective of their parents pp 255-272
Jane Pierini; Veronica Pearson; Yu-Cheung Wong

Making a Statement: an exploratory study of barriers facing women with an intellectual disability when making a statement about sexual assault to police pp 273-291
Jennifer Keilty; Georgina Connelly

Voices from Segregated Schooling: towards an inclusive education system pp 293-310
Tina Cook; John Swain; Sally French

Special Education, Inclusion and Globalisation: a few considerations inspired in the Brazilian case pp 311-325
Mocircnica Pereira Dos Santos
© 1999-2018, Servicio de Información sobre Discapacidad
Universidad de Salamanca - Instituto Universitario de Integración en la Comunidad ]
La información que se ofrece en estas páginas está sujeta a una cláusula de exención de responsabilidad
Política de Privacidad y Protección de Datos ]