Servicio de Informacion sobre Discapacidad


Servicio de Información sobre Discapacidad
Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO

Estamos mejorando y transformando el SID, GRACIAS por seguir con nosotros

Imagen del logo de twitter Imagen del logo de facebook Imagen del logo de Linkedin

Journal of intellectual disabilities


Año 1999. Número 3 (1)

Changing landscapes: future directions for people with learning disabilities
Bob Gates pp 1-2

'All we are really here for is storage, dear'. Psychodynamic approaches to the short term care of children with learning disabilities
N. Pike pp 3-10

Specialist practitioner within community learning disability nursing and the primary health care team
M. Bollard and M.J.D. Jukes pp 11-19

Meaningful choices: consent to treatment in general health care settings for people with learning disabilities
S.L. Hart pp 20-26

Knowledge of learning disabilities: the relationship with choice, duty of care and non-aversive approaches
K. McKenzie, G.C. Murray, J. Higgon, and E. Matheson pp 27-33
Enabling carers to access specialist training in breakaway techniques: a case study pp 34-38
T. Green and J. Wray

Marginalization and its effects on the sexuality- related potentials of the learning disabled person
F. Sheerin and D. Sines pp 39-49

Learning disability and advocacy: obstacles to client empowerment
R. Jackson pp 50-55
© 1999-2018, Servicio de Información sobre Discapacidad
Universidad de Salamanca - Instituto Universitario de Integración en la Comunidad ]
La información que se ofrece en estas páginas está sujeta a una cláusula de exención de responsabilidad
Política de Privacidad y Protección de Datos ]