Servicio de Informacion sobre Discapacidad


Servicio de Información sobre Discapacidad
Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO
Imagen del logo de twitter Imagen del logo de facebook Imagen del logo de Linkedin

Disability and rehabilitation


Año 2002. Número 24 (11-12)

Articles
Virtual reality and disability: emergence and challenge pp 567-569
Albert 'Skip' Rizzo

How tutors assist adults with learning disabilities to use virtual environments pp 570-577
P. J. Standen; D. Brown; M. Horan; T. Proctor

Control of virtual environments for young people with learning difficulties pp 578-586
T. Lannen; D. Brown; H. Powell

Design guidelines for interactive multimedia learning environments to promote social inclusion pp 587-597
D. J. Brown; H. M. Powell; S. Battersby; J. Lewis; N. Shopland; M. Yazdanparast

The role of virtual reality technology in the assessment and training of inexperienced powered wheelchair users pp 599-606
A. Harrison; G. Derwent; A. Enticknap; F. D. Rose; E. A. Attree

Talk your way round--a speech interface to a virtual museum pp 607-612
L. Evett; Y. K. Tan

Visualization tools for blind people using multiple modalities pp 613-621
S. Brewster

An evaluation of the efficacy of training people with learning disabilities in a virtual environment pp 622-626
B. M. Brooks; F. D. Rose; E. A. Attree; A. Elliot-Square

An exploratory investigation into the usability and usefulness of training people with learning disabilities in a virtual environment pp 627-633
F. D. Rose; B. M. Brooks; E. A. Attree

The virtual courtroom: a view of justice. Project to prepare witnesses or victims with learning disabilities to give evidence pp 634-642
P. Cooke; A. Laczny; D. J. Brown; J. Francik
© 1999-2020, Servicio de Información sobre Discapacidad
Universidad de Salamanca - Instituto Universitario de Integración en la Comunidad ]
La información que se ofrece en estas páginas está sujeta a una cláusula de exención de responsabilidad
Política de Privacidad y Protección de Datos ]