Servicio de Informacion sobre Discapacidad


Servicio de Información sobre Discapacidad
Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO

Estamos mejorando y transformando el SID, GRACIAS por seguir con nosotros

Imagen del logo de twitter Imagen del logo de facebook Imagen del logo de Linkedin

JVIB: Journal of Visual Impairment and Blindness


Año 2014. Número 108 (5)

Braille
Print to Braille: Preparation and Accuracy of Mathematics Materials in K-12 Education
Tina S. Herzberg and L. Penny Rosenblum
Orientation and Mobility
Influence of Ambient Sound Fluctuations on the Crossing Decisions of Pedestrians Who Are Visually Impaired: Implications for Setting a Minimum Sound Level for Quiet Vehicles
Dae Shik Kim, Robert Wall Emerson, Koorosh Naghshineh, and Kyle Myers
Technology
Teachers of Students with Visual Impairments and Their Use of Assistive Technology: Measuring the Proficiency of Teachers and Their Identification with a Community of Practice
Yue-Ting Siu and Valerie S. Morash
Deafblindness
Applying the Intervention Model for Fostering Affective Involvement with Persons Who Are Congenitally Deafblind: An Effect Study
Marga A. W. Martens, Marleen J. Janssen, Wied A. J. J. M. Ruijssenaars, Mark Huisman, and J. Marianne Riksen-Walraven
Psychosocial Issues
A Comparison of Social Support among Adolescents With and Without Visual Impairments in Jordan: A Case Study from the Arab Region
Muna S. Hadidi and Jamal M. Al Khateeb
Research Reports
Correlates of Substance Dependence among People with Visual Impairments
Gene I. Brooks, Diana M. DiNitto, James Schaller, and Namkee G. Choi
Teaching the Meaning of Words to Children with Visual Impairments
Mathijs P. J. Vervloed, Nancy E. A. Loijens, and Sarah E. Waller
© 1999-2018, Servicio de Información sobre Discapacidad
Universidad de Salamanca - Instituto Universitario de Integración en la Comunidad ]
La información que se ofrece en estas páginas está sujeta a una cláusula de exención de responsabilidad
Política de Privacidad y Protección de Datos ]