Servicio de Informacion sobre Discapacidad


Servicio de Información sobre Discapacidad
Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO

Estamos mejorando y transformando el SID, GRACIAS por seguir con nosotros

Imagen del logo de twitter Imagen del logo de facebook Imagen del logo de Linkedin

JVIB: Journal of Visual Impairment and Blindness


Año 2014. Número 108 (2)

Transition
Longitudinal Analysis of Factors Associated with Successful Outcomes for Transition-Age Youths with Visual Impairments
Elyse Connors, Amy Curtis, Robert Wall Emerson, and Benedict Dormitorio
Braille
Using Constant Time Delay to Teach Braille Word Recognition
Jonathan Hooper, Sarah Ivy, and Deborah Hatton
Tactile Sensitivity and Braille Reading in People with Early Blindness and Late Blindness
Kensuke Oshima, Tetsuya Arai, Shigeru Ichihara, and Yasushi Nakano
Perception
The Effect of Nonverbal Cues on the Interpretation of Utterances by People with Visual Impairments
Jolanta Sak-Wernicka
Practice Perspectives
Adaptation of a Reading Program to Meet the Needs of Braille Readers
Jane N. Erin
Adaptation of the Wilson Reading System for Braille Readers
Roz Rowley, Mary McCarthy, and Justine Carlone Rines
Research Reports
Michigan Severity Rating Scales: Usage and Validity
Robert Wall Emerson and Dawn Anderson
Randolph-Sheppard National Online Training Curriculum for Program Staff: Findings from a National Survey of Randolph-Sheppard Directors
Jacquelyn Bybee and Brenda S. Cavenaugh
Multiple Disabilities and Visual Impairment: An Action Research Project
Vassilios Argyropoulos and Paraskevas Thymakis
© 1999-2018, Servicio de Información sobre Discapacidad
Universidad de Salamanca - Instituto Universitario de Integración en la Comunidad ]
La información que se ofrece en estas páginas está sujeta a una cláusula de exención de responsabilidad
Política de Privacidad y Protección de Datos ]