Servicio de Informacion sobre Discapacidad


Servicio de Información sobre Discapacidad
Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO Logotipo del INICO

Estamos mejorando y transformando el SID, GRACIAS por seguir con nosotros

Imagen del logo de twitter Imagen del logo de facebook Imagen del logo de Linkedin

Journal of enabling technologies


Año 2010. Volumen 4 (1)

Collaborative puzzle game: a tabletop interface for fostering collaborative skills in children with autism spectrum disorders
Alberto Battocchi, Ayelet Ben-Sasson, Gianluca Esposito, Eynat Gal, Fabio Pianesi, Daniel Tomasini, Paola Venuti, Patrice L Weiss and Massimo Zancanaro

"Welcome to my first rant!" Report on a participatory pilot project to develop the ‘AS portal’, an online peer support network for higher education students on the autism spectrum
Andrea MacLeod

What children on the autism spectrum have to ‘say’ about using high-tech voice output communication aids (VOCAs) in an educational setting
Rebecca Checkley, Nick Hodge, Sue Chantler, Lisa Reidy and Katie Holmes
Guidelines for researchers and practitioners designing software and software trials for children with autism
Megan Davis, Kerstin Dautenhahn, Stuart D Powell and Chrystopher L Nehaniv

ECHOES II: the creation of a technology enhanced learning environment for typically developing children and children on the autism spectrum
Karen Guldberg, Kaska Porayska-Pomsta, Judith Good and Wendy Keay-Bright
The use of Smartboards and bespoke software to develop and deliver an inclusive, individual and interactive learning curriculum for students with ASD
Chris Leach

Personalised technology for autism spectrum conditions is the future
William Farr
© 1999-2018, Servicio de Información sobre Discapacidad
Universidad de Salamanca - Instituto Universitario de Integración en la Comunidad ]
La información que se ofrece en estas páginas está sujeta a una cláusula de exención de responsabilidad
Política de Privacidad y Protección de Datos ]